Ovaj tekst će naročito biti interesantan i važan roditeljima male djece – od 2 do 5 godina.

Da li često ostavljate djecu uz ekrane mobitela i tableta kako bi se zabavili, puštate im Youtube videe i sl? Već dugo vremena postoji teza kako buljenje u pametne telefone i tablete ima negativan utjecaj na kognitivne sposobnosti i razvoj djece. Ono što nije bilo poznato da li A uzrokuje B ili obratno tj. da li provođenje mnogo vremena ispred ekrana utječe na kognitivni razvoj ili se djeci koja imaju neke poteškoće u razvoju dozvoljava više vremena ispred ekrana? Da li roditelji sa ovakvom djecom jednostavno puste djecu da budu više uz tablete, jer ih to “smiri” i zadovoljava?

 
Da bi to istražili, naučnici sa Univerziteta u Kalgariju, Kanada, proučavali su rani razvoj na preko 2000 majki i djece i pronašli korelaciju da su djeca koja su sa 24 mjeseca provodila više vremena uz ove ekrane, imala niže rezultate na testovima kognitivnog razvoja i emotivne inteligencije u dobi od tri godine u odnosu na djecu koja su manje vremena provodila na ovaj način. Djeca koja su u dobi od tri godine više “buljila” u ekrane, imala su lošije rezultate u dobi od 5 godina!
 
Međutim suprotna hipoteza – da djeca koja imaju lošije rezultate na ovim testovima imaju sklonost provoditi više vremena uz ekrane – nije se pokazala validnom. Lošiji rezultat na testu nije bio prediktor toga da će dijete više gledati u tablete i slične uređaje. 
 
Zaključak studije je da previše vremena provedenog uz ove uređaje u ranoj dobi (2-5 godina) ometa kognitivni i emocionalni razvoj djece. Studija je objavljena u JAMA Pediatrics pod naslovom “Association Between Screen Time and Children’s Performance on a Developmental Screening Test
 
Moguće je da samo vrijeme provedeno uz tablete i mobitele ne dozvoljava razvoj djeteta jer ne postoji prava interakcija sa drugim bićima, a možda i sadržaji koje dijete gleda ne djeluju pozitivno u smislu psihomotornog razvoja.