Obično se kaže, a u filmovima i serijama prikazuje, kako kada su ljudi pod alkoholom, kao da imaju “naočale” zbog kojih im se čini da drugi bolje i privlačnije izgledaju. Znate one fore kada se na sitcomu neko napije, pa u baru prolazi neka neatraktivna osoba, ali se pred opijenom osobom pretvara magično u ljepoticu ili frajerčinu? Međutim, nauka nije imala dokaza da li je to tako ili nije jer se prosto nije sistemski proučavalo. E, sad imamo i naučne podatke o tome.

U ranijim istraživanjima su sudionici obično jednostavno ocjenjivali privlačnost drugih dok su bili trijezni i dok su bili u alkoholiziranom stanju na temelju fotografija, ali nije se pratila interakcija ljudi.

Novo istraživanje pokazuje da konzumacija alkohola povećava vjerovatnost da ćete prići ljudima koji su vam već privlačni, ali ne čini druge privlačnijima, prema izvješću u Journal of Studies on Alcohol and Drugs.
Nova studija dodala je realističniji element: mogućnost upoznavanja ljudi koji se ocjenjuju.

Za provođenje istraživanja, glavna istraživačica dr Molly A. Bowdring, iz Centra za istraživanje prevencije Stanford u Palo Altu, Kalifornija i njen savjetnik za disertaciju, dr Michael Sayette, doveli su 18 parova muških prijatelja u svojim 20-ima u laboratoriju kako bi ocijenili privlačnost ljudi koje su gledali na fotografijama i video zapisima.

Sudionicima je rečeno da bi im se mogla dati prilika za interakciju s jednom od tih osoba u budućem eksperimentu. Nakon što su dali ocjene privlačnosti, zamoljeni su da odaberu one s kojima bi najviše voljeli komunicirati.

Parovi muškaraca ušli su u laboratoriju u dva navrata. Jednom su prilikom obojica popili alkohol (do približno koncentracije alkohola u krvi od 0,08%, što je zakonska granica za vožnju u Sjedinjenim Državama), a drugom su prilikom obojica popili bezalkoholno piće. Istraživači su u laboratoriji imali parove prijatelja koji su oponašali društvene interakcije koje bi se obično odvijale u stvarnoj situaciji pijenja.

Istraživači nisu pronašli dokaze o tome da nam se, ako smo alkoholizirani, i neprivlačna lica čine privlačnijim.

Međutim, alkohol je utjecao na to kolika je vjerovatnost da će muškarci poželjeti komunicirati s ljudima koji su im se činili privlačnima. Dok su pili, bila je 1,71 puta veća vjerovatnost da će izabrati jednog od svoja četiri najprivlačnija kandidata s kojim bi se potencijalno susreli u budućoj studiji u usporedbi s trezvenošću.

Alkohol možda ne mijenja percepciju, već povećava samopouzdanje u interakcijama, dajući muškarcima “hrabrost u čaši” da požele upoznati one koje smatraju najprivlačnijim, nešto za što bi inače bila mnogo manja vjerovatnost da bi učinili trijezni.

 

  1. Bowdring, M. A., & Sayette, M. A. (2023). Beer goggles or liquid courage? Alcohol, attractiveness perceptions, and partner selection among men. Journal of Studies on Alcohol and Drugs, 84, 598–604. doi:10.15288/jsad.22-00355